כריתת שרירנים בהיסטרוסקופיה

כריתת שרירנים בגישת ההיסטרוסקופיה היא אחת הגישות המקובלות לטיפול בשרירנים ברחם. במרבית המקרים, כאשר נבצע כריתת שרירנים באמצעות היסטרוסקופיה, נבצע את הניתוח בהרדמה כללית של המטופלת. משך הניתוח הוא קצר, לרוב לא יעלה על 30 דקות בחדר הניתוח, ונקבע בהתאם לגודל השרירן או לפי המיקום שלו ברחם. היסטרוסקופיה הינה הגישה הנבחרת עבור שרירנים תת ריריים / תת מוקוזליים.

הליך כריתת שרירנים באמצעות היסטרוסקופיה נעשה ללא ביצוע חתכים בחלל הבטן. זוהי גישה גניקולוגית-וגינלית המאפשרת לנו לזהות שרירנים תת-ריריים ולהוציאם דרך צוואר הרחם. בשיטה זו, אנו עושים שימוש בהיסטרוסקופ ניתוחי שייכנס אל חלל הרחם דרך צואר הרחם ויאפשר לנו לראות את חלל הרחם והשרירן ו בשלומותו על מסך המחשב שנמצא בחדר הניתוח. בעזרת ההיסטרוסקופ ולולאה חשמלית הנמצאת בקצה המכשיר, נוכל לכרות את השרירן ולהוציא אותו בבטחה.

יתרון משמעותי של שיטת כריתת השרירנים בהיסטרוסקופיה היא העובדה שהניתוח נעשה ללא חיתוכים בדופנה של הבטן וללא פגיעה ברקמות הרחם. הדבר מאפשר לשמור על בריאות הרחם של המטופלת ולאפשר לה חזרה מהירה ובטוחה לשגרה. על אף היעילות של השיטה, מדובר בפעולה מתקדמת ומורכבת יחסית בעולם הגניקולוגיה הניתוחית. לכן, חשוב לבחור מנתח הבקיא בשיטה, בעל ניסיון בה ושביצע כריתת שרירנים בהיסטרוסקופיה בעבר.

ההחלמה מן ההליך היא החלמה מהירה יחסית, ולרוב כרוכה בסיבוכים מעטים. מרבית המטופלות מתאוששות לחלוטין מן ההליך לאחר כשעתיים של מנוחה, ולאחר שלושה ימים כבר יכולות לשוב לפעילות יום יומית סדירה. עם זאת, עדיין חשוב להבין שיכולים להיות סיבוכים, כדוגמת זיהום רחמי, דימום לאחר ביצוע ההיסטרוסקופיה או נקב של הרחם. ישנה הגבלה על גודל השרירן שניתן להוציא בהיסטרוסקופיה ועיתים בשרירנים גדולים תת מוקוזליים לעיתים יש צורך לבצע את כריתת השרירן בשתי היסטרוסקופיות עוקבות.