איך עלי להתכונן להיסטרוסקופיה?

איך עלי להתכונן להיסטרוסקופיה?

היסטרוסקופיה הינה בדיקה בטוחה ופשוטה יחסית, שאינה דורשת הכנה מוקדמת במרבית המקרים. חשוב שתידעי את הרופא המטפל בנוגע להיסטוריה הרפואית שלך. כולל מחלות רקע, ניתוחים קודמים, רגישות לחומרים, ותרופות אותן את נוטלת.

במיוחד חשוב לציין תרופות נוגדות קרישה כגון קומדין, קלקסן או אספירין, מפני שאת התרופות האלו יש להפסיק לפני הניתוח ועל כן חובה שהצוות המטפל ידע עליהן.

ההחלמה מהיסטרוסקופיה היא קלה ומהירה וסיבוכים מתרחשים בפחות מ 1% מהמקרים, והם ברובים קלים. עם זאת, נודעת חשיבות רבה לבחירה מושכלת של הרופא המנתח. מיומנותו של המנתח ואיכות המכשור בו הוא עושה שימוש במהלך הניתוח, תשפיע רבות על הניתוח עצמו ועל תהליך ההחלמה.

כיצד עלי להתכונן להיסטרוסקופיה?

אין צורך בהכנה מוקדמת להליך היסטרוסקופי, וניתן להמשיך בשיגרה עד למועד הניתוח. כאשר ההיסטרוסקופיה נעשית בהרדמה כללית את תתבקשי להיות בצום 6 שעות טרם הניתוח.
יש נשים שבוחרות ליטול משככי כאבים כמו איבופרופן (אדוויל, נורופן) כחצי שעה לפני ההליך.
חשוב להביא איתך ביום הניתוח את כל המסמכים, הצילומים והחומרים הרפואיים הרלוונטיים.

מה יקרה במהלך הניתוח?

במהלך היסטרוסקופיה אבחנתית או הסטרוסקופיה ניתוחית שמתבצעת ללא הרדמה, את תהיי ערה, ותוכלי לראות על גבי הצג בחדר הניתוח את חלל הרחם שלך ולקבל הסבר מהרופא המנתח לגבי התקדמות ההליך.

את צפויה להרגיש לחץ או התכווצות קלה בבטן התחתונה, כתוצאה מהזרמת הנוזלים לתוך הרחם. את ההחדרה עצמה של מכשירי הניתוח כנראה שלא תרגישי כלל, מפני שהם דקים מאוד. עם תום ההליך, תוכלי במרבית המקרים, לרדת ממיטת הניתוח בעצמך.

בהליך ההיסטרוסקופי הניתוחי הרגיל את תהיי תחת הרדמה מלאה. ההיסטרוסקופיה היא לרוב הליך קצר, לעיתים היא נמשכת מספר דקות, ובדרך כלל לא יותר משעה. לאחר ההרדמה המנתח ירחיב את צואר הרחם ויכניס את ההיסטרוסקופ לרחם, יבצע איבחון וטיפול בהתאם לממצאים שימצא.

למה לצפות אחרי הניתוח

בדרך כלל ההתאוששות מהניתוח היא קלה ופשוטה, בפרט מהליך של היסטרוסקופיה אבחנתית או מהיסטרוסקופיה בשיטת "ראה וטפל". מייד לאחר הניתוח תועברי להתאוששות קצרה, בהשגחה. זה הזמן ליידע את הצוות המטפל אם את חשה כאבים, אי נוחות, או תחושת לחץ. תוכלי לקבל משככי כאבים קלים, במידת הצורך.

אם ההליך בוצע ללא הרדמה, תוכלי להשתחרר לביתך מייד לאחר שנתת שתן, ממש בתוך כחצי שעה מסיום הניתוח. בהליך שבוצע בהרדמה כללית, יש צורך להמתין להתאוששות מלאה מההרדמה. גם אז, ברוב המכריע של המקרים לא מדובר באשפוז לילה, ובתוך כשעתיים תוכלי להשתחרר מבית החולים. חשוב לדעת שבהליכים המבוצעים בהרדמה כללית, יש צורך במלווה שיעזור לך להגיע הביתה, במיוחד אם את מגיעה ברכב פרטי, כי לא תוכלי לנהוג אחרי הרדמה.

בדרך כלל אין להתאוששות מהיסטרוסקופיה תופעות לוואי. בחלק מהמקרים יש תחושה של לחץ או כאבים הדומים לכאבי מחזור, בבטן התחתונה. יתכן גם דימום קל או הכתמה. שימי לב כי הנוזלים שהוזרמו אל הרחם במהלך הניתוח צפויים להשתחרר דרך הוגינה כך שמומלץ להביא איתך תחבושות היגייניות על מנת לספוג אותם.

מה לעשות בשלב ההחלמה בבית?

במרבית המקרים ניתן לחזור לשגרה כבר ביום הניתוח. בהליכים מורכבים יותר או כאלה שנעשו בהרדמה כללית ייתכן שתתבקשי לנוח ביומיים שלאחר הניתוח. חשוב להיות קשובה לגוף ולא להעמיס עליו. לא פיזית (כלומר לא חזרה לשיגרת ספורט מאומצת, נשיאת משאות כבדים וכדומה) וגם לא נפשית (מומלץ להימנע ממצבי לחץ בכלל, ובפרט בימי ההחלמה). אם את מזהה סימנים של החמרה במצב, כמו דימום מוגבר, חום או סמני זיהום, כאבים חדים בבטן או בגב – מומלץ לפנות לרופא המנתח וליידעו ללא דיחוי.

מאמרים מומלצים

צרי קשר

טלפון