הטיפול במשככי כאבים ונוגדי דלקת

בדרך כלל הטיפול באמצעות משככי כאבים ונוגדי דלקת מהווה "קו ראשון" לטיפול באנדומטריוזיס. הוא מוצע למרבית הנשים הסובלות מהמחלה, לעיתים רק בימי הווסת ולעיתים באופן רציף לאורך כל החודש.

משככי הכאבים שיינתנו עשויים להיות למשל פראצטמול (אקמול, דקסמול), או אופטלגין; ונוגדי דלקת שאינם סטרואידים (NSAID) כמו איבופרופן (אדוויל, נורופן), אטופן, או וולטרן.

חשוב לדעת כי בטווח הארוך, תרופות ממשפחת NSAID עלולות לגרום לכיבי קיבה ואף לפגיעה בתפקוד הכליות. לכן חשוב להקפיד על מינון מינימאלי (שמביא להקלה בסימפטומים) של התרופות האלה ולשמור על מעקב רפואי צמוד בעת נטילתן.

קנביס רפואי במטופלות עם אנדומטריוזיס

הקנביס הרפואי הינו טיפול שכיח ולגטימי במחלות שונות המערבות מנגנוני כאב, וכן בתהליכים דלקתיים שבגינם סובלים המטופלים מכאבים כרוניים.

נשים עם אנדומטריוזיס, אשר אינן מגיבות טוב מספיק לטיפולים תרופתיים ו/או ניתוחיים, הזקוקות לטיפול נוסף לכאבים, יכולות להסתייע בשימוש בקנביס רפואי. הקנביס הרפואי מאפשר הקלה משמעותית בתסמיני המחלה ובפרט בכאב. עם זאת, יש לו תופעות לוואי רבות. בין השאר תחושת בלבול, עייפות, ירידה בלחץ הדם, שיפוט לקוי, ועוד.

בישראל, קבלת אישור לרכישת קנביס רפואי כרוך בהגשת בקשה לרשות הרלוונטית במשרד הבריאות ע״י הרופא המטפל. הרופא המטפל שבקי במהלך המחלה אצל המטופלת, כולל כל הטיפולים והתרופות בהם טופלה, יכול להחליט שמוצו כל הטיפולים הקונבנציונליים ולהמליץ על טיפול בקנביס רפואי.

מאמרים מומלצים

צרי קשר

טלפון