בעיות פוריות אצל גברים

על פי הסטטיסטיקה, אחד מכל שבעה זוגות נתקל בקשיים להרות ולהביא ילדים לעולם. הסיבות לכך רבות ומגוונות, כאשר לעתים הבעיה עלולה להיגרם בגלל אי פריון אצל הגבר. יש סיבות שונות לבעיית אי פוריות אצל גברים, ביניהן מום מולד כמו היעדר צינורית זרע, דלקות חוזרות באשכים, דליות בוורידי האשכים (וריקוצלה), תופעת אשך טמיר, בעיות הורמונליות שונות ועוד. אם יודעים כי קיימת בעיית פריון או מנסים להרות ונתקלים בקשיים, חשוב להגיע לאבחון רפואי. כיום יכולים המומחים להציע טיפולים שונים ופתרונות מתקדמים לבעיית אי פריון אצל גברים.

סיבות עיקריות לבעיות אי פריון אצל גברים

חשוב לדעת כי אי פריון אצל גבר נגרם בגלל איכות ירודה של הזרע או בשל פגם בכמות הזרע. איכות הזרע של הגבר מושפעת מגורמים כמו מבנה הזרע ויכולת התנועה שלו, היווצרות זרע פגום באשכים, פגמים וליקויים בנוזל הזרע ועוד. כאמור, יש מגוון סיבות לבעיות פוריות אצל גברים, ביניהן וריקוצלה, דלקות תכופות באשכים, סתימה בצינורית להולכת הזרע, בעיות הורמונליות וכיוצא בזה.

הסיבה השכיחה ביותר לבעיות פוריות אצל גברים היא בעיה בנוזל הזרע. הגורמים השכיחים לבעיות בנוזל הזרע הם ספירת זרע נמוכה, יש מקרים בהם מאבחנים חסר כללי בזרע, זרע בעל מבנה בלתי תקין ופגיעות ביכולת הזרע לנוע ולשחות על מנת להפרות את הביצית – כל אלו ועוד גורמים לאי פריון ולקושי להרות.

גם וריקוצלה נחשבת לגורם מרכזי בבעיות פוריות אצל גברים. כאשר מאבחנים ורידים מורחבים באשכים ימליץ המומחה על אחת משתי שיטות טיפול יעילות: ניתוח קשירה עליונה באשך אחד או טיפול באמצעות צנתור לסגירת הוורידים הפגועים בשני האשכים.

ישנם מקרים בהם בעיית הפוריות נגרמת כתוצאה מפגיעה באשך בעקבות זיהום, דלקות, ניתוח באשך או סרטן. בהתאם לאבחון הבעיה ימליץ הרופא על שיטת הטיפול היעילה ביותר.

גברים הסובלים מבעיות שפיכהכמו שפיכה מוקדמתעשויים לסבול מבעיות פוריות, כיוון שהזרע אינו מסוגל להגיע לביצית ולהפרות אותה. יש מספר שיטות טיפול יעילות באמצעותן יכולה האישה להרות כמו הזרעה תוך רחמית או טיפולים להשבחת הזרע.

השבחת הזרע

בהתאם לתוצאות האבחון מחליט הצוות הרפואי על שיטת הטיפול הנכונה והמתאימה לגבר. טיפול להשבחת הזרע מבוצע על ידי ברירת תאי הזרע בעלי התנועתיות הגבוהה ביותר. יש לדגום זרע לתוך צנטריפוגות, בעזרת מכשיר צנטריפוגה מבצעים סרכוז למשך 10 דקות כדי להפריד בין תאי זרע תקינים ובעלי תנועתיות גבוהה מתאי זרע בלתי תקינים. לאחר השבחת הזרע מזריקים את הנוזל לחלל הרחם.

מאמרים מומלצים

צרי קשר

טלפון